fredag 28 maj 2010

Kamikazemåsen del 2


Igår kväll sådär vid halv elva smög jag mig ner till bryggan för att se om hon var hemma. Det skymde rätt rejält och inge Fru Kamikaza i sikte. Perfekt, går ut på bryggan och hinner bara några steg innan jag hör henne och ett svisch ovanför huvudet, hon hade koll. men nu var hon argare än tidigare och jag kunde inte riktigt förstå varför, jag stod längre bort än tidigare och helt still, konstigt. Jag avvaktade kanske 10 minuter för att se vad som skulle hända och om hon möjligen skulle ge sig av, men inte. Arg och hotande mest hela tiden.

När jag vänder mig om för att gå så får jag förklaringen till ilskan.
Kattskrället har följt efter mig ner till bryggan utan att jag sett eller hört honom.
Han sitter där några meter bakom mig och spanar, tro fan fru mås var förbannad, hon trodde ju jag hämtat förstärkning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar